Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Folklore --- sprookjes --- Grimm [Brothers] --- 82-93 --- Grimm, Jacob --- Grimm, Wilhelm --- Sprookjes --- Symboliek --- 829.73 --- Grimm --- 930714.jpg --- Gebroeders Grimm --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur
Choose an application
Hoe gaat het met 'het jeugdboek' hier? Aanzienlijke hoeveelheid titels van boeken uit 2002 die het ontdekken waard zijn. Vier artikels door specialisten die speuren naar tendenzen in de enorme jeugdboekenstapel van 2002, een overzicht van bekroonde boeken, een lijst van tien onmisbare sites en nog veel meer. (Bron: covertekst)
Choose an application
In dit boek wordt het fenomeen jeugdliteratuur vanuit verschillende invalshoeken op een wetenschappelijke wijze benaderd. Vanuit de specifieke communicatiesituatie die ontstaat wanneer een volwassene zich richt tot een jonge lezer, belicht de auteur de consequenties hiervan voor de jeugdliteratuur. Verder wordt onder meer aandacht besteed aan de aparte status en het eigen karakter van de jeugdliteratuur. Daarna volgt nog een kort overzicht van de vele genres, elk met eigen mogelijkheden en grenzen. In een laatste hoofdstuk worden een aantal bedenkingen i.v.m. analyse en evaluatie geformuleerd.
Didactics of Dutch --- Orthopedagogics --- Children's literature. Juvenile literature --- Psychological study of literature --- Literature --- jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur --- Academic collection --- 82-93 --- 433.7 --- jeugdliteratuur (ler) --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
The World through Children's Books is a valuable and easy-to-use tool for librarians, teachers and others who seek to promote international understanding through children's literature. The annotated bibliography, organized geographically by world region and country, contains nearly 700 books representing 73 countries. Sponsored by the United States Board on Books for Young People (USBBY).
Choose an application
Didactics of Dutch --- Children's literature. Juvenile literature --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- jeugdliteratuur --- Children's literature, Dutch --- Children --- Dutch philology --- 454.54 --- Jeugdliteratuur --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Germanic philology --- History and criticism --- Books and reading --- Study and teaching --- History and criticism.
Choose an application
Dit boek gaat over wat lezen eigenlijk is, over hoe men vroeger leerde lezen, maar vooral over hoe kinderen nu leren lezen. En over nog meer onderwerpen die met lezen verband houden, zoals: Mogen ouders hun kleuter al leren lezen? Wat zijn leuke boekje voor jonge kinderen? Waardoor is lezen voor sommige kinderen zo moeilijk? Zijn er ook fijne boeken voor kinderen met leesmoeilijkheden? Hoe leren doven en blinden lezen? Wat zijn de problemen bij het leren lezen voor buitenlandse kinderen? Waar komen die 400.000 analfabeten in Nederland vandaan? (Bron: covertekst)
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Orthopedagogics --- History of civilization --- lezen --- kleuters --- Aanvankelijk lezen --- Lager onderwijs --- Leermiddelen --- Kinderen --- Gehandicapte kinderen --- Allochtonen --- Analfabetisme --- Leesbevordering --- Leesproblemen --- Lezen --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- 82-93 --- #KVHB:Lezen --- aanvankelijk lezen --- basisonderwijs --- didactiek --- 475.1 --- Basisschool --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijs --- Taal --- 475.26 ) * LEZEN --- 475.26 --- Geschiedenis --- Leesmethoden --- Leesonderwijs --- Lezen: didactiek lagere school --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Leermiddel --- Kind --- Kind met een handicap --- Allochtoon --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autochtoon --- Schrijven --- Spel --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Zipes addresses his ongoing concern in the socialisation of children, the impact of the fairy tale on children and adults, and the future development of the fairy tale as film. Zipes is the author of Fairy Tales and the Art of Subversion.
82-34 --- 82-93 --- Sprookje. Legende. Mythe --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Discourse analysis, Narrative. --- Fairy tales --- Folklore and children. --- History and criticism. --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- 82-34 Sprookje. Legende. Mythe --- Discourse analysis, Narrative --- Folklore and children --- Children and folklore --- Folk-lore and children --- Folklore and youth --- Youth and folklore --- Children --- Youth --- Narrative discourse analysis --- Narration (Rhetoric) --- History and criticism --- CONTES DE FEES --- HISTOIRE ET CRITIQUE --- ADAPTATIONS --- AU CINEMA
Choose an application
What happens to traditional stories when they are retold in another time and cultural context and for a different audience? This first-of-its-kind study discusses Bible stories, classical myths, heroic legends, Arthurian romances, Robin Hood lore, folk tales, 'oriental' tales, and other stories derived from European cultures. One chapter is devoted to various retellings of classics, from Shakespeare to ""Wind in the Willows."" The authors offer a general theory of what motivates the retelling of stories, and how stories express the aspirations of a society. An important function of stories is to introduce children to a cultural heritage, and to transmit a body of shared allusions and experiences that expresses a society's central values and assumptions.However, the cultural heritage may be modified through a pervasive tendency of retellings to produce socially conservative outcomes because of ethnocentric, androcentric and class-based assumptions in the source stories that persist into retellings.Therefore, some stories, such as classical myths, are particularly resistant to feminist reinterpretations, for example, while other types, such as folktales, are more malleable.In examining such possibilities, the book evaluates the processes of interpretation apparent in retellings.
Fiction --- Children's literature. Juvenile literature --- literaire canon --- mythologie (genre) --- jeugdliteratuur --- Children --- Children's literature --- Books and reading. --- History and criticism. --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Books and reading for children --- Reading interests of children --- History and criticism --- Books and reading --- -Children's literature --- -82-93 --- Juvenile literature --- Literature --- Childhood --- Kids (Children) --- Pedology (Child study) --- Youngsters --- Age groups --- Families --- Life cycle, Human --- literaire adaptatie --- -Books and reading
Choose an application
De auteur onderzoekt de genrekenmerken en gebruiksaspecten van het prentenboek. Hij plaatst deze boeksoort in een emancipatiorisch perspectief en verbindt haar met de grote sociaal-democratische projecten van cultuurspreiding en leesbevordering. Meer concreet onderzoekt hij de verschillende bemiddelaren tussen boek en kind: de uitgever, de literaire en educatieve kritiek, het onderwijs en de bibliotheek. Er ontstaat zo een breed en gedetailleerd panorama van wat er in de afgelopen decennia is ondernomen door overheid en particuliere instellingen op het gebied van lezen en kinderboeken, met de nadruk op het prentenboek, en wat hiervan de effecten zijn geweest. (Bron: covertekst)
Civilisation --- Sociology of cultural policy --- Linguistics --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lezen --- Leesbevordering --- Cultuurspreiding --- Basisonderwijs --- Jeugdliteratuur --- prentenboek --- Children --- Children's literature --- Children's literature, Dutch --- Illustrated children's books --- Picture books for children --- Books and reading --- History and criticism. --- History --- Educational aspects --- literatuuronderzoek --- 829.6 --- jeugdliteratuur: didactiek --- #PBIB:2001.1 --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Children's illustrated books --- Illustrated books, Children's --- Children's books --- Illustrated books --- Children's picture books --- History and criticism --- Theses --- Prentenboek --- Kleuter --- Young adultliteratuur --- Schrijven --- Spel --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|