Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by
Inside picture books
Authors: ---
ISBN: 0585348030 9780585348032 9780300076028 0300076029 0300076029 0300084765 9780300084764 Year: 2000 Publisher: [Place of publication not identified] Yale University Press


Book
Met sprookjesprinsen op weg : de compositie in de sprookjes van Grimm.
Author:
ISBN: 9062380255 Year: 1977 Publisher: Rotterdam Christofoor

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Uit de boeken : een jaar jeugdliteratuur bekeken.
Authors: ---
ISBN: 9075942494 Year: 2003 Publisher: Antwerpen NCJ/Villa Kakelbont (Nationaal Centrum voor Jeugdliteratuur)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe gaat het met 'het jeugdboek' hier? Aanzienlijke hoeveelheid titels van boeken uit 2002 die het ontdekken waard zijn. Vier artikels door specialisten die speuren naar tendenzen in de enorme jeugdboekenstapel van 2002, een overzicht van bekroonde boeken, een lijst van tien onmisbare sites en nog veel meer. (Bron: covertekst)


Book
Het verschijnsel jeugdliteratuur
Author:
ISBN: 9033427672 Year: 1993 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt het fenomeen jeugdliteratuur vanuit verschillende invalshoeken op een wetenschappelijke wijze benaderd. Vanuit de specifieke communicatiesituatie die ontstaat wanneer een volwassene zich richt tot een jonge lezer, belicht de auteur de consequenties hiervan voor de jeugdliteratuur. Verder wordt onder meer aandacht besteed aan de aparte status en het eigen karakter van de jeugdliteratuur. Daarna volgt nog een kort overzicht van de vele genres, elk met eigen mogelijkheden en grenzen. In een laatste hoofdstuk worden een aantal bedenkingen i.v.m. analyse en evaluatie geformuleerd.

The world through children's books
Author:
ISBN: 1299316107 1461673879 9781461673873 9781299316102 0810841983 9780810841987 Year: 2002 Publisher: Lanham, Md. : Scarecrow Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The World through Children's Books is a valuable and easy-to-use tool for librarians, teachers and others who seek to promote international understanding through children's literature. The annotated bibliography, organized geographically by world region and country, contains nearly 700 books representing 73 countries. Sponsored by the United States Board on Books for Young People (USBBY).


Book
Feit en fictie : over de didactiek van het jeugdboek in de klas.
Author:
ISBN: 9023171098 Year: 1981 Publisher: Purmerend Muusses


Book
Hoe wij leren lezen
Author:
ISBN: 9027600996 9789027600998 Year: 1984 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over wat lezen eigenlijk is, over hoe men vroeger leerde lezen, maar vooral over hoe kinderen nu leren lezen. En over nog meer onderwerpen die met lezen verband houden, zoals: Mogen ouders hun kleuter al leren lezen? Wat zijn leuke boekje voor jonge kinderen? Waardoor is lezen voor sommige kinderen zo moeilijk? Zijn er ook fijne boeken voor kinderen met leesmoeilijkheden? Hoe leren doven en blinden lezen? Wat zijn de problemen bij het leren lezen voor buitenlandse kinderen? Waar komen die 400.000 analfabeten in Nederland vandaan? (Bron: covertekst)

Happily ever after : fairy tales, children, and the culture industry
Author:
ISBN: 0415918502 0415918510 9780415918510 0203949153 1135252963 9781135252960 9780203699492 0203699491 9780203949153 9780415918503 9780203949153 9781135253035 9781135253103 1299815057 113525303X Year: 1997 Publisher: New York : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zipes addresses his ongoing concern in the socialisation of children, the impact of the fairy tale on children and adults, and the future development of the fairy tale as film. Zipes is the author of Fairy Tales and the Art of Subversion.

Retelling stories, framing culture : traditional story and metanarratives in children's literature
Authors: ---
ISBN: 9780815312987 9780415836142 0815312989 9780203357750 041583614X 9781136601507 9781136601453 9781136601491 0203357752 1136601503 1283962268 113660149X Year: 1998 Publisher: New York : Garland Pub.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

What happens to traditional stories when they are retold in another time and cultural context and for a different audience? This first-of-its-kind study discusses Bible stories, classical myths, heroic legends, Arthurian romances, Robin Hood lore, folk tales, 'oriental' tales, and other stories derived from European cultures. One chapter is devoted to various retellings of classics, from Shakespeare to ""Wind in the Willows."" The authors offer a general theory of what motivates the retelling of stories, and how stories express the aspirations of a society. An important function of stories is to introduce children to a cultural heritage, and to transmit a body of shared allusions and experiences that expresses a society's central values and assumptions.However, the cultural heritage may be modified through a pervasive tendency of retellings to produce socially conservative outcomes because of ethnocentric, androcentric and class-based assumptions in the source stories that persist into retellings.Therefore, some stories, such as classical myths, are particularly resistant to feminist reinterpretations, for example, while other types, such as folktales, are more malleable.In examining such possibilities, the book evaluates the processes of interpretation apparent in retellings.


Multi
Het prentenboek als springplank : cultuurspreiding en leesbevordering door prentenboeken
Author:
ISBN: 9061685958 Year: 2000 Publisher: Nijmegen SUN

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur onderzoekt de genrekenmerken en gebruiksaspecten van het prentenboek. Hij plaatst deze boeksoort in een emancipatiorisch perspectief en verbindt haar met de grote sociaal-democratische projecten van cultuurspreiding en leesbevordering. Meer concreet onderzoekt hij de verschillende bemiddelaren tussen boek en kind: de uitgever, de literaire en educatieve kritiek, het onderwijs en de bibliotheek. Er ontstaat zo een breed en gedetailleerd panorama van wat er in de afgelopen decennia is ondernomen door overheid en particuliere instellingen op het gebied van lezen en kinderboeken, met de nadruk op het prentenboek, en wat hiervan de effecten zijn geweest. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by